GROEN IERS GRAS - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rosali Waterschoot - WaarBenJij.nu GROEN IERS GRAS - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rosali Waterschoot - WaarBenJij.nu

GROEN IERS GRAS

Door: Rosali

Blijf op de hoogte en volg Rosali

11 Oktober 2014 | Ierland, Dublin

Een hele goede avond!!! Ik voel me vandaag super geweldig ik hoop jullie ook. Deze avond kom ik vertellen over mijn ierse avontuurtjes van afgelopen week. Vorige week vrijdag begon het al met de lunch. Een van mijn collega's is vandaag getrouwd en vorige week vrijdag was haar laatste werkdag voor haar vrije weken. We hebben toen met alleen de vrouwen van mijn stageplaats geluncht. Dit was erg gezellig ook inspannend omdat ze allemaal met een iers accent praten. Dit was nog niks vergeeken met de avond. Waar we met alle medewerkers de kroeg in gingen. Dit was erg goed voor mij om er meer bij te horen. De conclusie is dat deze mensen waar ik elke dag mee werk (en meestal erg stil zijn) ook erg fun kunnen zijn! Een collega heeft me naar de taxi gebracht en toen ik thuis was heb ik nog een film gekeken met mijn kamer genoot (dit was een mega raare maar interessante film die mijn broer Patrick mij al erg lang aan het aansmeren is). Op de zaterdag zijn mijn Duitse appartement genoten en ik naar feunixpark geweest. Dit is het grootse park in europa en het ligt in Dublin. De zon scheen, het gras groener dan groen (ik denk dat ik geen groen meer kan zien na deze maanden), de bomen beginnen oranje te worden, er is uitzicht op bergjes. Erg mooi dus :P Op de terug weg zag ik paarden staan en ja ik moest toch echt eventjes aaien. Uiteindelijk was ik met de eigenaar een ronde aan het rijden met een op een ienimini karretje achter het paard ik mocht zelf de teugels vast houden. Het was GEWELDIG. Hierna was ik mee gevraagd naar een terras party van een van de vrienden van een van de Duitsers. Dit was een beetje fris maar wel gezellig. Mijn kook kwaliteiten gaan hier met de dag omhoog net zoals mijn was kunsten.
Volgende week krijg ik bezoek uit Holland van Eva (mijn lieve tussenzus) dus ben mijn centjes nu een beetje aan het sparen.
Vandaag heb ik mijn hele dag met mijn Franse kamergenoten door gebracht. We hebben de hele morgen in de sportschool gehangen (naja gesport maar dat klinkt niet cool) hierna hebben we thuis geluncht. Toen zijn we de stad in gegaan (op zaterdag sluiten ze de hele binnenstad af voor auto's) Ik ben voor het eerst in me leven naar de zonnebank geweest dit waren 4 volle spannende minuten met muziek. Als laatst zijn we boodschappen gaan doen. Wat ik morgen ga doen weet ik nog niet maar jullie horen het snel!1

  • 12 Oktober 2014 - 00:49

    Christine:

    Hoi dochter,
    Had ik zojuist een bericht gestuurd, maar nu zie ik hem niet staan.
    Wat had ik je geschreven?
    Dat ik het leuk vind dat jij zoveel leuks meemaakt in dat groene Ierland.
    Je had me verteld dat er een kou aan zat te komen, dus denk ik dat het wel heerlijk was zo"n warme zonnebank wel een beetje kort 4 minuten.
    Morgen gaan we naar het Hillegondaplein in Rotterdam om de verjaardag van Ella te vieren.
    Weet je nog bijna 12 jaar geleden mochten we in het ziekenhuis dat mooie meisje gaan bewonderen.
    Ella wordt de 16e oktober al weer 12 jaar. Ze zal je morgen wel missen.
    Jij gaat morgen lekker genieten van het etentje wat de jongens uit het studentenhuis voor jou en Sonja gaan bereiden. Ik ben benieuwd of ze lekker hebben gekookt en ook nog alles afwassen en opruimen, zoals jullie vorige week hebben gedaan.
    xxx jema

  • 16 Oktober 2014 - 20:32

    El Kid:

    Hééééé Rosa, jij schrijft echt leuk zeg! Super om te lezen, ik zie het allemaal voor me :)
    Je Engels is hierna natuurlijk voor eeuwig 'versierd' met een Iers accent lol.
    Kun je al net zoveel zuipen als die Ieren?
    En heel gek idd, al die mensen van de Britse eilanden zijn kompleet andere mensen als ze uitgaan, bizar.
    Ze zien er anders uit en ze doen anders :-s
    Enniewee, have loooooooooooooooooooooots of fun out there!
    Zonnige groetjes uit Ronda.
    Kxd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2015

Een nuttige pauze met een wrap

12 Januari 2015

afsluitende weken

17 December 2014

nog even en dan.....

02 December 2014

MY NEW ROOMATE IS PROTECTO

19 November 2014

Heel veel verranderingen
Rosali

Een van mijn wensen was een stage doen in het buitenland. Nu in mijn 3e jaar van mijn opleiding bouw en binnenhuisarchitectuur ben ik eindelijk in Ierland voor mijn stage. met dit blog hoop ik iedereen op de hoogte te houden.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 6079

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: