nog meer Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rosali Waterschoot - WaarBenJij.nu nog meer Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rosali Waterschoot - WaarBenJij.nu

nog meer Ierland

Door: Rosali

Blijf op de hoogte en volg Rosali

27 Oktober 2014 | Ierland, Dublin

Zoals ik in mijn laatste verslag had geschreven zou ik bezoek krijgen van eva mijn tussen zus. Voor haar aankomst wou ik graag scones bakken.
Dit spontane idee ontstond bij mijn collega's die minimaal 3 keer in de week elkaar trakteren op wat lekkers. Een keer was het zelf gebakken scones, waarvan ik het recept had gekregen. Volgens eva waren ze erg lekker. maar goed In het weekend heb ik haar Dublin laten zien. Met eva betekend dat op live muziek jacht. Waardoor we van de ene verbazing in de andere vielen. Want DAMN wat zijn er goede muzikanten hier! Mensen gaan hier spontaan op straat dansen. Nu moet ik wel zeggen dat ze allemaal niet meer zo nuchter zijn dan.

Op de maandag is Eva alvast vertrokken met de trein naar Killarney. Terwijl ik nog even een werkdagje deed. Op dinsdag ben ik achter haar aan gerezen naar Killarney. Zo heerlijk als je uit het raam van de trein kijkt en alleen maar groen ziet en niet gek word van de gebouwen die voorbij razen in Nederland. In de middag kwam ik aan en Eva stond me al op te wachten. Toen hebben we eerst onze spullen gedumpt in onze kamer van het hostel. Deze kamer was echt super met goede bedden en een een regen douche.
Na een lunch hebben we 2 fietsen gehuurd en in de storm gaan fietsen. Wat erg heftig was maar super leuk en met mooi uitzicht.
In de avond hebben we gegeten in een restaurant waar Eva super veel verhalen over had. Gelijk had ze wat een lieve mensen. Na het eten dat ongelooflijk lekker was kregen we als verrassing nog een cheese cake die we niet op kregen.
Na een heelljke nacht zijn we op een bus tour naar Dingle geweest in een bus met allemaal oudjes en een meid van onze leeftijd. De bus stopte op mooie plekken om even benen te strekken en foto's te maken. Heel grappig iedereen stapte uit en begon als een gek foto's te maken. Niemand die de tijd nam om te genieten.
In Dingle aan gekomen heb ik de beroemde Ierse fish en chips gegeten. En een noten boek met Ierse liederen gekocht.
Na het tripje naar Dingle hebben we zelf gekookt in het hostel. Na nog een drankje bij het restaurant gedaan te hebben zijn we naar de pub gegaan. Hier was live muziek en Iers dansen. Waar we spontaan aan mee mochten doen. De Ieren waren erg goed in het lijden dus het dansen ging eigenlijk vanzelf.
Op de donderdag hebben we de bus gepakt naar Galway. Deze stad is een beetje te vergelijken met Delft. Een schattig studenten stadje. Hier hebben we heerlijk gegeten. Uiteindelijk vond ik mezelf samen met eva in bed om friends te kijken met chippies.
Vrijdag hebben eva en ik allebei andere dingen gedaan. Eva is met een tour bus naar de Cliffs of Moher gegaan die ik 2 jaar geleden heb gezien en ik ben gaan paard rijden op een typisch Iers paard ( ja ik heb nog steeds spierpijn) toen was ons tripje alweer voorbij want zaterdag zijn we weer terug gerezen met de bus naar Dublin. Waar we het samen leuk hebben afgesloten met een Irish koffie, shoppen, Guinese en live muziek.

Vandaag was een feestdag hier in Ierland dus ik hoefde niet te werken. Morgen begin ik weer met het harde werken.
Maar het feesten is nog niet voorbij want volgend weekend is Halloween en daar zijn ze al 3 weken mee bezig om de hele stad te versieren.
Van wat ik gehoord heb ga ik heel wat beleven met vuurwerk een heel weekend verkleed partijtjes. Ik ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2015

Een nuttige pauze met een wrap

12 Januari 2015

afsluitende weken

17 December 2014

nog even en dan.....

02 December 2014

MY NEW ROOMATE IS PROTECTO

19 November 2014

Heel veel verranderingen
Rosali

Een van mijn wensen was een stage doen in het buitenland. Nu in mijn 3e jaar van mijn opleiding bouw en binnenhuisarchitectuur ben ik eindelijk in Ierland voor mijn stage. met dit blog hoop ik iedereen op de hoogte te houden.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 6090

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: