columns, beams and bracing - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rosali Waterschoot - WaarBenJij.nu columns, beams and bracing - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rosali Waterschoot - WaarBenJij.nu

columns, beams and bracing

Door: Rosali

Blijf op de hoogte en volg Rosali

24 September 2014 | Ierland, Dublin

Vorige week kreeg ik een opdracht op mijn stage. Deze opdracht hield in modeliseer een nieuw platform in revit. Dit is niet zomaar voor de lol. Dit is de eerste keer dat Rosali v.W. echt werk doet als een bouwkuntige. Voor echte klanten. Nadat het ontwerp telkens verranderde (om het ontwerp beter te maken, waar ik btw ook aan mee geholpen heb) en ik dus steeds alles netjes aanpaste. Moesten er echte bouw tekeningen komen. Deze ochtend hebben we alles afgerond na de pauze misschien nog de laatste dingetjes maar dan om half 4 gaat er een bouw tekening naar de klant met mijn naam er op:p.
Mijn eerste viool les was super tof ik kan het goed vinden met mijn nieuwe viool docent. Vandaag gaan we beginnen aan een leuk stukje muziek (nog geen idee wat)
Over het inburgeren gesproken, dat is hier niet zo moeilijk. Als je door elk stoplicht door rood loopt ben je ingeburgerd. De stoplichten zijn hier vreselijk irritand. Dus iedereen loopt altijd door rood.
Mijn kamer genoot op dit moment heet Sonia en komt uit frankrijk ze blijft hier voor 4 maanden. Het Engels spreken gaat helaas niet zo vlot. Tussen 3 jongens leven maakt ons goede kamer genoten. Veel hebben we nog niet samen gedaan, maar we hebben alletijd toch?
Verder ben ik zondag naar Cork geweest dit was 3 uur met de bus heen en 3 uur terug. Het was een schattige stad met leuke gekleurde huisjes en heel veel kerken. we hebben op een kerk toren over he hele stad gekeken wat erg mooi was met het zonnige weer. De foto's hiervan moeten nog verzameld worden.
Deze week doe ik het even rustig aan, want uitrusten moet ook gebeuren natuurlijk.

  • 24 September 2014 - 14:51

    Christine:

    Hoi Rosali,
    Ja, nog altijd een beetje nadenken met de li erachter.
    Tof dat je je eigen bouwtekening hebt gemaakt, ik ben trots op jou.
    Gelukkig heb je zondagochtend in de bus wat kunnen bij slapen, zo'n lange rit met de bus.
    Je hebt helemaal gelijk in Dublin zijn de stoplichten echt irritant en dan moet je ook nog opletten van welke kant de auto's komen.
    xxx je ma

  • 28 September 2014 - 07:56

    Jose:

    hoi rosa,
    wat leuk om de verslagen te lezen! klinkt leuk allemaal en je maakt
    wel veel mee. dus ook wel spannend denk ik. fijn dat je nu ook vioolles hebt. en tennissen? heb
    je al banen gevonden?
    wat vond de klant van jullie bouwtekening?
    of weten jullie dat nog niet?
    Hier gaat alles goed, ik ben net terug van 2 havo kamp, dus moet
    wat bijslapen, was wel heel leuk!
    groetjes!! ook van robert, ella en wieke
    jose

  • 30 September 2014 - 13:37

    Rosali Van Waterschoot:

    Hee Jose,
    Nee ik heb nog geen banen gevonden wel iemand die met me wil tennissen.
    De klant had een paar opmerkingen die ik onderhand alweer heb bijgewerkt.
    Nu mag ik aan een nieuw project werken.
    Op facebook heb ik de fotos gezien van 2 havo kamp.
    zag er gezellig uit!
    Groetjes aan alle familie leden/

  • 01 Oktober 2014 - 20:26

    Patrick:

    Goed te horen dat je daar een leuke stage plek hebt en echt productief bezig kan zijn. Het zou leuk zijn als je het ook nog in uitvoering kan zien, maar waarschijnlijk gaat het nog wel even duren voordat de bouw echt begint.

    Afgelopen vrijdag heeft ons moesje me bijna van de baan geslagen. Dus misschien moet je niet al te veel oefenen daro Dus wacht nog maar ff met die banen zoeken... :)

    Ik ben erg benieuwd naar alle foto's dus hoop dat je snel verzameld en met ons deelt op het blog. Viool video's zijn overigens ook nog steeds welkom. Ik wil die Ierse volksliederen horen als voorpret op onze komst.

    Nog een paar nachtjes en twee maanden slapen en dan komen Stefan en ik eens kijken hoe het er in Dublin allemaal aan toe gaat. Tegen die tijd ben jij natuurlijk al helemaal ingeburgerd. :)


  • 01 Oktober 2014 - 23:55

    Rosali Van Waterschoot:

    HEE PAT,
    Waarschijnlijk mag ik wel binnenkort weer eens naar buiten om te werken dus wie weet.
    HAHA te laat Jessica en ik hebben al een tennisbaan gevonden ;)
    Fotos staan er nu op. Nee geen viool filmpjes :p
    Maar heb erg veel zin om jullie hier te zien.
    Groetjes aan Karin, Vincent en de kinderen natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2015

Een nuttige pauze met een wrap

12 Januari 2015

afsluitende weken

17 December 2014

nog even en dan.....

02 December 2014

MY NEW ROOMATE IS PROTECTO

19 November 2014

Heel veel verranderingen
Rosali

Een van mijn wensen was een stage doen in het buitenland. Nu in mijn 3e jaar van mijn opleiding bouw en binnenhuisarchitectuur ben ik eindelijk in Ierland voor mijn stage. met dit blog hoop ik iedereen op de hoogte te houden.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 6094

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: